Stovyklavietės.lt

Vardadieniai

Google paieška

DVIRAČIAIS PO UTENOS RAJONĄ

Trukmė: 3 dienos, 2 naktys.

1 diena: Grupė susirenka prie degalinės “Statoil” ir pradeda kelionę dviračiais. Važiuojame dviračių taku palei Zarasų plentą. Pravažiavę apie 1 km pasukame į kairę Klovinių užtvankos link (0,5 km). Iš keliolikos metrų aukščio kriokdamas, putodamas vanduo krinta žemyn, purslais taškydamas visus smalsuolius. Čia pat Vestuvių kalnas, kur 1987 m. susirinkę žymūs tautodailininkai skulptūromis pavaizdavo senąsias lietuvių vestuves. Grįžtame į Zarasų plentą ir keliaujame 8 km iki Jotaučių kaimo. Čia apžiūrime Jotaučių dvarą (apie 0,5 km nuo plento). Grįžtame atgal į Zarasų plentą ir važiuojame 2 - 3 km iki Radeikių kaimo. Pasukame į kairę ir žvyrkeliu keliaujame iki Alaušų kaimo (apie 15 km). Pusiaukelėje yra Antandrajos kaimas. Sustojame poilsiui. Yra geras atabradas, tad norintys gali išsimaudyti. Išvažiavę iš kaimelio, už 3,5 km pasukame į kairę ir važiuojame apie 1 km iki Bikuškio dvaro.

Iki XVIII a. pabaigos buvo žinomas Bikuškio dvaras, turėjęs net savo bažnyčią, turgus ir prekymečius. Po dvaro apžiūros galime pailsėti prie nuostabaus Alaušo ežero, dar vadinamo Aukštaitijos jūra. Pavažiavę apie 4 km, pasiekiame Sudeikius.

Dėl nakvynės teirautis Utenos turizmo informacijos centre tel. 8 389 54346

Utena-Jotaučiai-Radeikiai-Antandraja-Alaušai-Sudeikiai

Atstumas: 35 km.

2 diena: Važiuojame iš Sudeikių į Sirutėnus apie 6 km. Aplankome privačią V.Šimonėlio varpų kolekciją. 14 km važiuojame Užpalių link žvyro keliu. Atvykę į Užpalius, aplankome bažnyčią su viena iš seniausių varpinių Lietuvoje. Vietos gyventojai mielai papasakos daug įdomių istorijų apie šias apylinkes. Šalia bažnyčios stovi paminklas šv. Florijonui. Užpaliai daug kartų degė, gal bent dabar atstatytas šventasis saugos nuo tos baisios nelaimės? Taip pat užsukame į “Dausuvos” muziejėlį, pasidžiaugti šiandiena ir praeitimi. Nuo bažnyčios važiuojame Ilčiukų link iki konglomerato atodangos, kur galima pasijusime lyg kalnuose. Pavažiuojame dar toliau, kur prieš akis iškyla aukštas, stačiais šlaitais, išdžiūvusių Pilpio ir Piliaus upokšnių slėnių apsuptas Šeimyniškių piliakalnis. Kadaise čia stūksojo Užpalių pilis. Sugrįžtame į miestelį, sukame į dešinę ir asfaltuotu keliuku važiuojame iki buvusių Užpalių dvaro rūmų. Vėl grįžtame į miestelį, sukame į dešinę, pervažiuojame tiltą per Šventąją. Pasukus į kairę, nuvykstame į šventą vietą- Krokulę. Ten iš versmės veržiasi vanduo, garsėjantis savo stebuklingomis galiomis. Prie Krokulės yra akmuo, apipintas legendomis, kurios byloja, kad besėdint galima išgirsti pasagų žvangėjimą. Tai – sidabras, tik reikia mokėti jį pasiimti. Netoli šaltinėlio, pušynėlyje, apsistojame nakvynei (su palapinėmis).

Sudeikiai-Sirutėnai-Užpaliai

Atstumas: 28 km.

3 diena: Grupė grįžta į Užpalius. Važiuojame apie 9 km į Vyžuonas. Čia apžiūrime bažnyčią su sienoje įmūryta akmenine žalčio galva. Manoma, kad Vyžuonų bažnyčioje palaidotas didis Lietuvos patriotas, karvedys Mikalojus Radvila (Perkūnas). Išvažiavę iš Vyžuonų į Utenos – Kupiškio plentą, sukame į dešinę. Pavažiavę apie 200 m sukame į kairę, kur yra Kartuvių kalnas. Ant jo stovi baltas paminklas Vytautui Didžiajam. Kartuvių kalnu prasidedantis žvyro gūbrys – ledynmečio palikimas. Tai – Vyžuonų ozas. Grįžtame į plentą ir važiuojame į Uteną (14 km).

Užpaliai-Vyžuonos-Utena

Atstumas: 25 km.

Bendras maršruto ilgis: 88 km.